Kolobeh vody v prírode

Vzdelávacia oblasť: Matematika a práca s informáciami. Animácie a práca s obrázkami.

Predmet: Informatika

Téma aktivity – charakteristika:

Animácie a práca s obrázkami

Cieľom tejto úlohy je oboznámiť žiakov 4. ročníka základných škôl s prácou s aktívnymi obrázkami. Úloha je vytvorená v programe PowerPoint a uložená ako čistá prezentácia, takže s úlohou je možné pracovať priamo kliknutím na súbor „Kolobeh_vody_v_prirode“. Žiak má možnosť pri práci s informáciami spoznať, ako fungujú animácie v prostredí aktívneho obrázka.

Obrázok obsahuje základné znalosti o kolobehu vody v prírode označené číselným poradím od vyparovania, kondenzácie, zrážok, vodných tokov a podzemnej vody. Žiak kliknutím na ŠÍPKU VPRAVO resp. VĽAVO, alebo stlačením klávesu ENTER aktivuje animáciu a odkrýva jednotlivé fázy kolobehu vody v prírode. Každá fáza obsahuje aj konkrétne formy ako sú vodný para, malé čiastočky pary, dážď sneh, ľadovec, pramene, potoky, rieky alebo pramene a priesaky.

V tejto úlohe sa žiaci oboznámia s jednotlivými fázami a formami kolobehu vody v prírode odkrývaním jednotlivých fáz.

V pracovnom liste budú mať podobný obrázok s vynechaným priestorom na zápis jednotlivých pojmov a foriem kolobehu vody v prírode do ktorého zapíšu svoje poznatky.

Žiaci môžu použiť vopred vytlačené pracovné listy.

Hodinová dotácia: 1 hodina

Výchovno-vzdelávacie ciele:

Žiaci sa oboznámia s pojmami animácia, aktívny obrázok, prvky animácie ako sú rolovanie tvaru, rozbalenie textu a pod..

Z pohľadu prírodovedy sa dozvedia základné znalosti o kolobehu vody v prírode.

Organizačné formy:

vyučovacia hodina základného typu, skupinová práca.

Metódy:

  • problém ako motivácia
  • vysvetľovanie

Učebné pomôcky:

Prístup k počítaču, pracovný hárok, písacie potreby.

Metodologické poznámky:

Animáciu „Kolobeh_vody_v_prirode“. je potrebné nakopírovať na pracovnú plochu každého žiaka. Žiakov je potrebné naviesť na to, ako získať informácie z aktívneho obrázka.

Vyhodnotenie aktivity (spätná väzba):

Učiteľ skontroluje zápis jednotlivých fáz a foriem kolobehu vody v prírode.

Úlohy:

  1. Úlohou je postupne preštudovať v aktívnom obrázku jednotlivé fázy a formy vody v prírode.
  2. Ďalšou úlohou je zapísať jednotlivé fázy a formy vody v prírode do pracovného listu.
  3. Žiaci môžu v diskutovať o tom, ako je možné pozorovať rozličné formy vody v prírode a zaradiť ich pozorovania do vhodnej fázy kolobehu.
  4. Zároveň môžu diskutovať o tom, aký má význam kolobeh vody v prírode pre prírodu, človeka, rastliny a živočíchy.

Aplikácia: KOLOBEH_VODY_V_PRIÍRODE

 

Author: rzitny

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *