Operačný systém

Vzdelávacia oblasť: Matematika a práca s informáciami

Predmet: Informačné technológie

Tematická aktivita – charakteristika:

Cieľom tejto úlohy je prebiť vedomosti žiakov tretieho voornasca pri práci s operačnými systémami. Operačné systémy prinášame okrem návodu aj na počítač, čím zároveň vytvárame užívateľsky príjemné súkromné ​​prostredie pre tých, ktorí na počítači pracujú. Tomuto spájame grafické užívateľské rozhranie (GUI). Grafické užívateľské prendije je teda tvorené ikony rozmisťovaním na ščerení počítača hierarchykým úkladom objektu takto vvorenej práce. Ďalšou funkciou operačných systémov je vytváranie prostredia pre aplikačné programy. Aplikačné programy sezeria podla svogo zamerania na executananie diferent wojbaška zamanie. Objekty s objektmi výsledkami v aplikáciách sa ukladajú do sávány. Pracovné súbory sú fyzické objekty, ktoré sú umiestnené na záznamových zariadeniach – diskoch. Preto je dôležité vedieť, kam ukladáte svoje pracovné súbory.

Operačný systém umožňuje zhromažďovať pracovné súbory do súborov. Priečinky sú hierarchicky umiestňované na pracovnom disku.

V tejto úlohe majú žiaci pripravené obrázky a rôzne témy. Obrazy obsahujú životné situácie bežného života. Úlohou žiakov je svetnių tri priečinky s názvami Vrő vážni, Stredne vážni a Málo vážni. Tieto obrázky je potrebné zoradiť podľa dôležitosti individuálnej situácie na obrázku.

Úloha obsahuje celkom 9 obrázkov. Žiaci by mali do kágého priečinka Vró vátích, Stredne vátí a Málo vátifí, presunút po troch obrázkoch z pripraveného menu, kéjne vystihujú preferenciu žiakov.

Zobrazte pracovnú plochu alebo samostatné okno

Žiaci môžu použiť svoje zošity a zapísať svoje preferencie do stĺpcov Veľmi dôležité, Stredne dôležité a Málo dôležité.

Hodinová dotácia: 1 hodina

Výchovno-vzdelávacie ciele:
Žiaci sa oboznámia s pojmami Priečinok, Pracovný súbor, Obrázok v digitálnej forme. Naučia sa organizovať svoje pracovné súbory na disku počítača.
Z pohľadu zdravého životného štýlu formujeme primerané preferencie žiakov, i keď môžeme konštatovať, že neexistujú zlé a dobré riešenia.

Organizačné formy:
vyučovacia hodina základného typu, skupinová práca

Metódy:

  • problém ako motivácia
  • vysvetľovanie

Učebné pomôcky:
Prístup k počítaču, poznámkový zošit, písacie potreby.

Metodologické poznámky:
Priečinok s obrázkami je potrebné nakopírovať na pracovnú plochu každého žiaka. Žiakom vysvetlíme, ako sa vytvára nový priečinok (stlačením pravého tlačidla myši na pracovnej ploche, výberom voľby NOVÝ a ďalším výberom PRIEČINOK. Takto vytvoríme tri priečinky, ktoré premenujeme ako Veľmi dôležité, Stredne dôležité a Málo dôležité. Žiaci do vytvorených priečinkov presúvajú obrázky z priečinka Obrázky k úlohe podľa toho, ktoré témy na obrázkoch považujú za veľmi dôležité, stredne dôležité a málo dôležité.

Vyhodnotenie aktivity (spätná väzba):
Učiteľ skontroluje , či každý priečinok obsahuje tri obrázky.

Úlohy:

  1. Pozorne si prezrite jednotlivé obrázky v priečinku obrázky k úlohe. Porozmýšľajte, ktoré témy na obrázkoch sú pre vás veľmi dôležité, stredne dôležité a málo dôležité. Obrázky roztrieďte do priečinkov podľa dôležitosti.
  2. Diskutujte o tom, prečo ste vybrali práve zvolené obrázky za veľmi dôležité.
  3. Diskutujte o tom, prečo ste vybrali práve zvolené obrázky za stredne dôležité.
  4. Diskutujte o tom, prečo ste vybrali práve zvolené obrázky za málo dôležité.



Author: rzitny

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *