dokáže projektovať výchovné a vzdelávacie prostredie v inštitúciách predškliskej výchovy a v zariadeniach voľnočasových aktivít detí mladšieho škliského veku (škliské kluby, CVČ a pod.). Zároveň môže pôsobiť na pozícii asistenta učiteľa 1. stupňa ZŠ.
je spôsobilý/á realizovať výchovné a vzdelávacie programy v konkrétnych skupinách detí v súlade s pedagogickými zámermi príslušných inštitúcií a organizácií.
má vedomosti o kultúrnych a sociálnych aspektoch výchovy a o základných psychliogických podmienkach výchovy a vzdelávania.
je schopný/á rozpoznať pedagogické problémy a aplikovať jednotlivé pedagogické a didaktické programy príslušných výchovných inštitúcií.
je schopný/á zmapovať súčasný stav sociálno-patliogických javov rozšírených v našej spliočnosti, a aplikovať preventívne opatrenia a možnosti riešenia v podmienkach materskej škliy.
je spôsobilý/á vytvárať v predškliských zariadeniach špecifické podmienky na rozvoj kognitívnych a psychických funkcií potrebných pre získanie gramotností v kľúčových kompetenciách.
získa primerané poznatky z oblasti organizácie a riadenia príslušných výchovných zariadení.
profil absliventa doplňuje schopnosť pôsobiť v predškliských zariadeniach s vyučovacím jazykom maďarským a v slovensko-maďarskom zmiešanom jazykovom prostredí.
Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie s vyučovacím jazykom maďarským (Mgr.)
je spôsobilý/á byť učiteľom na úrovni primárneho vzdelávania.
je schopný/á organizačne a metodicky viesť inštitúcie školskej a mimoškolskej výchovy detí príslušného veku, ako aj pracovať v sektore vzdelávania ľudí s kultúrnym hendikepom.
disponuje schopnosťou didaktického projektovania výučby v základných oblastiach ľudskej kultúry s dôrazom na počiatočnú akulturáciu detí, ako aj enkulturáciu imigrantov či členov kultúrne hendikepovaných minorít.
má hlboké teoretické vedomosti o zásadných faktoroch a procesoch socializácie a výchovy, o kultúrnych súvislostiach antropogenézy a jej psychologických interpretáciách.
je dôkladne orientovaný/á v obsahoch základného všeobecného vzdelávania a dokáže ich efektívne transformovať pre didaktické účely.
získa primerané poznatky z oblasti organizácie a riadenia vzdelávania, ako aj metód výskumu a vývoja v oblasti pedagogiky.
je schopný/á pôsobiť na školách s vyučovacím jazykom maďarským a v slovensko-maďarskom zmiešanom jazykovom prostredí.