Absolvent dokáže organizovať a riadiť pedagogický proces na úrovni predškolskej triedy a v skupinách detí mladšieho školského veku. Je spôsobilý metodicky spracovať konkrétne pedagogické programy, ako aj navrhovať a realizovať špecifické programy pre jednotlivé časti obsahy výchovy a vzdelávania. Na odbornej úrovni je schopný komunikovať so všetkými subjektmi, ktoré participujú na výchove a vzdelávaní detí príslušných vekových kategórií, najmä s rodičmi a odborníkmi z centier poradensko-psychologických služieb.
Uplatnenie absolventa v praxi je nasledovné:
Uplatnenie absolventa podporujú znalosti a zručnosti z pedagogických a psychologických disciplín, ako aj z disciplín maďarského jazyka a literatúry a slovenského jazyka a literatúry, poznatky zo zdravovedy, poznatky o správnej životospráve a pohybe, poznatky z matematiky a umeleckých disciplín. Pomocou absolvovania multikultúrnej a regionálnej výchovy nadobudne jeho vzdelanie aj špeciálny regionálny charakter, ktorý môže byť dôležitý pri riešení regionálnych výziev školských zariadení.
Absolventi sa uplatnili v praxi ako pedagogickí zamestnanci v kategórii učiteľ pre predprimárne vzdelávanie (učiteľ materskej školy), vychovávateľ alebo pedagogický asistent v rôznych školách a školských zariadeniach (ako sú školské kluby detí, centrá voľného času, školské internáty atď.) v systéme škôl a školských zariadení. Uplatnenie našli však aj v oblasti neformálneho vzdelávania ako pedagógovia voľného času, animátori záujmovej činností v kultúrno-osvetových inštitúciách, neziskových organizáciách zameraných na záujmové vzdelávanie detí a mládeže. Mnohí absolventi aktuálne spolupracujú s univerzitou ako cviční učitelia pri zabezpečovaní pedagogickej praxe pre ďalšie generácie absolventov študijného programu.
Okrem pedagogických profesií našli absolventi uplatnenie aj v oblasti verejnej správy a v súkromnom sektore nakoľko predmetová skladba umožňuje získať prenositeľné zručnosti ako tvorivé a kritické myslenie, komunikačné a seba prezentačné zručnosti, empatické správanie a vystupovanie, koordinačné, kooperačné a riadiace zručnosti využiteľné pri práci s ľuďmi a to nielen s cieľovou skupinou detí a mládeže , ale aj s dospelou a seniorskou skupinou.
Minimálne 80% absolventov pokračuje v štúdiu na 2. stupni.