Študijný program ponúka hlboké teoretické vedomosti o zásadných faktoroch a procesoch socializácie a výchovy a jej psychologických interpretáciách. Pri profilácii absolventa sa zameriava najmä na rozvoj schopností didaktického projektovania výučby na I. stupni ZŠ v oblastiach ľudskej kultúry s dôrazom na počiatočnú akulturáciu detí, ako aj enkulturáciu imigrantov či členov kultúrne hendikepovaných minorít.
Absolventi sú spôsobilí vykonávať povolanie učiteľa na úrovni primárneho vzdelávania základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským aj slovenským a poznajú prácu metodika pre oblasť predprimárneho a primárneho vzdelávania. Sú špecializovanými pracovníkmi štátnej správy pre oblasť výchovy a vzdelávania detí predškolského a mladšieho školského veku. Môžu viesť na 1. stupni školské kluby, predškolské zariadenia na školách s vyučovacím jazykom slovenským aj maďarským. Uplatnenie absolventov podporujú znalosti a zručnosti z pedagogických a psychologických disciplín, ako aj z disciplín maďarského jazyka a literatúry a slovenského jazyka a literatúry, poznatky z výchovy k zdraviu a zdravému životnému štýlu detí, poznatky o správnej životospráve a pohybe, poznatky z matematiky a umeleckých disciplín.
Na odbornej úrovni sú schopní komunikovať so všetkými subjektmi, ktoré participujú na výchove a vzdelávaní detí príslušných vekových kategórií, najmä s rodičmi a odborníkmi z centier poradensko-psychologických služieb.
Uplatnenie absolventov v praxi je nasledovné:
Absolventi:
Uplatnenie absolventov podporujú znalosti, zručnosti a kompetentnosti z pedagogických a psychologických disciplín, ako aj z disciplín maďarského jazyka a literatúry a slovenského jazyka a literatúry, poznatky z výchovy k zdraviu a zdravému životnému štýlu, poznatky o správnej životospráve a pohybe, poznatky z matematiky, prírodovedy, elementárnych reálií a umeleckých disciplín.
Absolventi sa uplatnili v praxi ako pedagogickí zamestnanci v kategórii učiteľ pre primárne vzdelávanie (učiteľ základnej školy), vychovávateľ alebo pedagogický asistent v rôznych školách a školských zariadeniach (ako sú školské kluby detí, centrá voľného času, školské internáty atď.) v systéme škôl a školských zariadení. Uplatnenie našli však aj v oblasti neformálneho vzdelávania ako pedagógovia voľného času, animátori záujmovej činností v kultúrno-osvetových inštitúciách, neziskových organizáciách zameraných na záujmové vzdelávanie detí a mládeže. Mnohí absolventi aktuálne spolupracujú s univerzitou ako cviční učitelia pri zabezpečovaní pedagogickej praxe pre ďalšie generácie absolventov študijného programu.
Okrem pedagogických profesií našli absolventi uplatnenie aj v oblasti verejnej správy a v súkromnom sektore nakoľko predmetová skladba umožňuje získať prenositeľné zručnosti ako tvorivé a kritické myslenie, komunikačné a seba prezentačné zručnosti, empatické správanie a vystupovanie, koordinačné, kooperačné a riadiace zručnosti využiteľné pri práci s ľuďmi a to nielen s cieľovou skupinou detí a mládeže , ale aj s dospelou a seniorskou skupinou.